-Best viewed with Mozilla Firefox-

Sunday, November 11, 2007

好歌不停[2] Breakdown by Daughtry

Chris Daughtry 曾经是American Idol 的参赛者,虽然没有打进前三甲,
但比赛结束后以他的姓氏成立了乐队Daughtry ,而且现在可是炙手可热的。
Daughtry 走的是摇滚路线,Chris Daughtry 是主唱,
他的歌声简直太适合唱这一类的歌曲了。
谁说一定要赢了比赛才可以成功?

请不要误会,我是从来不看American Idol 的,也不看任何的选星节目。
我是先喜欢上他的歌后来才知道他参加过American Idol。
他们的首张专辑几乎每一首歌都很好听,我比较喜欢的有Home,It's not over,
Over you 还有Breakdown。
而Breakdown 是我个人最喜欢的一首。


Open up the book you beat me with again.
Read it off one sentence at a time.
I'm tired of all the lines,
Convictions and your lies.
What right do you have to point at me?

Well, I'm sitting alone thinking about it all over coffee.
And still crowdin' my space are the things you still hold against me.
You cannot save me.

Well, it's not the time to breakdown.
It's not the time to breakdown.
It's not the time to break up this love,
Keep it together now.
It's not the time to break.

Read it all, no need for separating here.
You see what you want and try to justify.
All your little lines,
Convictions and your lies.
What right do you have to point at me?

2 comments:

Anonymous said...

让我惊讶的,不是你钟情的这首歌,
而是你部落的简介。

"我缺乏良心,没什么事能让我怜悯."

绝句啊,你刚放上去的吗?
还是我之前一直没有注意到?

你知道吗?
它让我想起了中六那年的“沙花”。。。

cejan said...

是的,小鱼,这几句简介是我最近写的。

你不提醒,我都快忘了莎花的存在。。。